Vzdělávání

  26.03.2020   Martin Soušek

Závodní pravidla přehledně

Martin je národní rozhodčí pro řízení závodů, soudce a národní rozhodčí – UMPIRE. Od roku 2007, kdy se začala evidovat aktivita rozhodčích na webu ČSJ, působil ve všech možných funkcích na 498 závodech, a to včetně funkce hlavního rozhodčího na Mistrovství světa LT Splash, Mistrovství Evropy v LT Tornado atd., počet Mistrovství ČR je ve stovkách. Přednáška je věnována pravidlům závodního jachtingu, obsahem je celý proces od zahájení závodu do jeho ukončení – to, co závodníka v jednotlivých fázích potká a čemu musí věnovat pozornost.

 

První část

V první části se můžete dozvědět více o akcích, které se dějí před závodem. Je tím vypsání závodu (co musí vypsání obsahovat), jaké jsou plachetní směrnice, kterými se bude celý závod řídit, co má obsahovat startovní listina a jaké mohou být znamení na břehu. Dále jsou zde popsána základní pravidla při potkávání lodí, tj. na opačném větru, na stejném větru s krytím, na stejném větru bez krytí a při obracení.

 

Druhá část

Druhá část je věnována řízení závodu – výzva, příprava, jedna minuta, start. Kdy začínají platit závodní pravidla, co znamená černá vlajka, co dělat při doteku se značkou a co se může stát při startu, jak je signalizovaná změna dráhy a zkrácení dráhy. Dále je popsáno potkávání lodí a pravidla, která v těchto situacích platí.

 

Třetí část

Třetí část pokračuje popisem pravidel při potkávání lodí, kdy platí zóna před bójemi, obracení v zóně, místo k obeplutí překážky, místo u startovní lodě při startu, místo k obratu u překážky. Také se dozvíte o startovních chybách, přijmutí trestu, pohybu vzad.

 

Čtvrtá část

Ve čtvrté části je popsán arbitrážní systém, který se začíná čím dál více používat a jaký je postup při protestním řízení. Kdo má právo protestovat, jaké jsou požadavky, co má protest obsahovat, kdy může posádka požadovat náhradu a jaký je konkrétní postup při samotném protestním řízení. Na úplném konci jsou Martinem zodpovězeny různé dotazy.

ŠTÍTKY ČLÁNKU:

Pravidla