1. část
Co MIchala vlastně vedlo k účasti k tomuto projektu a jak probíhala jeho první stavba lodě? Tím se zabývá první část přednášky. Michal zde vysvětluje, jak je loď postavená, jak stavba probíhala, popisuje zde jednotlivé kroky. Můžete s ním shlédnout fotky ze stavby a poslechnout si příběhy, které se během projektu odehrávaly a jaké problémy se objevily. Podmínky neměl ideální, ale musel se s tím spokojit a byl nakonec rád za to, co měl. Celkem stavbou lodě strávil přes 1000 hodin.Po dokončení se přesunul do Francie a z té přejel do Portugalska, kdy po cestě mohl natrénovat na závod. V Portugalsku se ještě loď testovala, kontrolovala se výbava a bezpečnostní prvky.
2. část
V druhé části se Michal věnuje už samotné kvalifikaci a závodu. Kvalifikace se jela z Portugalského Lagos do Lanzarote, kdy měli závodníci ujet 600 mil během 15 dnů, což pro nikoho nebyl problém. Byla to pro většinu lodí hlavně zkouška odolnosti materiálu před hlavním závodem. Do samotného závodu nakonec vyrazilo 5 lodí a Michal dorazil po 26 dnech a 12 hodinách do cíle na krásném 2. místě. Vypráví veselé i méně veselejší příběhy, kdy několikrát zažil těžké psychické chvilky. Po dojetí do cíle jeho dobrodružství ale nekončilo, strávil pár dní na Antigua a čekal ho ještě přejezd na Martinik, který byl také velmi adrenalinový.
ŠTÍTKY ČLÁNKU:
Zajímavosti