Vzdělávání

  04.03.2024   Milan Koláček

Rolex FastNet 2023

V první části vypráví o své zkušenosti Milan Koláček, který závodil na velmi rychlé foilující lodi IMOCA. Dozvíte se, jak se na tuto loď a k tomuto závodu dostal a jak probíhaly tříměsíční přípravy v přístavu v Lorientu. Ukáže vám fotky lodi, vnitřní a vnější vybavení, různé zajímavosti na lodi, fotky a videa z testu stability. Ve svém vyprávění zmiňuje hlavně zajímavé postřehy a zážitky ze závodu, jakou volili trasu a jak se jim to vyplatilo a v neposlední řadě také fyzickou náročnost. Vzhledem k tomu, že loď se pohybovala rychlostí i přes 30 uzlů, nebylo často snadné se na lodi pohybovat a je proto zajímavé vidět videa z paluby při rychlosti 32 uzlů nebo při obratu ve dvou lidech. Na závěr Milan zodpovídá otázky týkající se podpůrných týmů, průběhu startu, rozpočtu, jídla, spaní a chození na záchod.


Ve druhé části se slova ujme Milan Tomek, který jel na menší a pomalejší lodi First 36 s vícečlennou posádkou a na závod se společně s týmem téměř nepřipravovali. Jeho zkušenost je tedy jiná než Milana Koláčka. Milan také začíná své vyprávění tím, jak se dostal k tomuto závodu. Začalo to koupí lodi Seascape v Nizozemsku v době covidového lockdownu. Na této lodi odjel nespočet závodů a díky tomu se seznámil se spoustou lidí. Nakonec mu jeden jeho kamarád těsně před závodem Fastnet zavolal, jestli by nechtěl jet místo něj na lodi First 36. Co se týče závodu, tak vypráví o tom, jak probíhal z jeho pohledu. Už od startu byly velmi těžké podmínky, foukalo 30-40 uzlů, lodím se trhaly plachty a během prvních 24 hodin odstoupilo 100 lodí. Také zmiňuje, jak se rozhodovali, jaké byly záludnosti, jak se měnilo počasí a jak to celkově jako posádka zvládali. I jeho část je proložena videi, která vám přiblíží náročnost závodu.
 

  

ŠTÍTKY ČLÁNKU:

Zajímavosti